Disorganisasi Batin .


.

..Ayahmu Kekecewaan,Sedangkan Ibumu Keputusasaan, Ingatlah dari mana kamu berasal.."

Aku yang terlahir dari mitos dan keangkuhan, yang diperanakan dalam birahi dan kebatilan..tersungkur merengguk asa yang coba dikobarkan,walau sempat terpadam..

Aku yang membangun istanaku, kuasaku, diatas fondasi iri dengki, kerangka antipati, terbungkus tawa tirani, masih menyimpan tanda tanya akan cinta yang suci...

Disorganisasi batin, meniti setiap hati yang terkoyak, tersesat dalam hirarki nafsu dan ketamakan, terjerembab menahan amarah, muka dengan muka, ,mengurai tawa dari fraktur duka, antitesis sempurna yang selalu dan akan menentang realita...

Yang daripadanya ada di persimpangan apa,mengapa, dan bagaimana. Dan, pada aplikasinya,
ketika kepercayaan disalahgunakan, Parang ini pun tak akan tinggal diam !!

biarkan gulita tertawa, biarkan mata pisau ini menari dan terbahak sebelum darah memerahkan langit !!
aku mengutuki takdir yang selalu menaungiku..

aku rindu air mata, aku menuntut romantika !!
tak lebih..tak kurang..
ANJING !!


-- Kala Senja Mulai Berkhianat, Solo/ Rabu Petang / 3.06.09 --

Your Reply